Jump to content
Masatenisi.org Forum

Tibhar Clean Fix & Tuning


Recommended Posts

Merhaba arkadaşlar.

 

Geçen gün bu 2 ürünü aldım. Ürünler yeni oldugu için bazı dostlar bilmiyor olabilir, "tuning" denen sıvı, lastiğin içe doğru kıvrılması sağlıyor. fix (free glue) ise su bazlı solüsyon. Görevi sadece lastiği yapıştırmak, hızlandırıcı etkisi yok. o yüzden bu 2 ürün beraber kullanılıyor. tabi sadece yapıştırmak isteyen de olabilir.

 

2 ürün kimyasal olarak gerçekten hoş, lakin fiziksel olarak tam bir rezalet. ikisinin de şişesi birbirinden kötü yapılmış. birini bastırınca sıvı gelmez, diğerini bastırınca süngerimsi yapının dibinden çıkacağına üst kenarlarından fışkırır vs. satan firmaya olayı anlattığımda, diğer ürünlerin şişelerinin de böyle yapıldıgını ve daha önceden tibhar a şikayette bulunduklarını söylediler. tabi iş işten geçti.

 

su bazlı solüsyonu dün ilk defa denedim. lastiğe ve tahtaya sürüp 2-3 dk bekledikten sonra kapattım. sanki japonla yapıştırmışım gibi, çok güçlü bir şekilde yapıştı. o anda çıkarsam kesin süngeri pert olmuştu. umarım bir kaç güne kadar çıkarılacak kıvama gelir.

 

yorumlarınızı bekliyorum.

 

saygılar.

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar.

 

Geçen gün bu 2 ürünü aldım. Ürünler yeni oldugu için bazı dostlar bilmiyor olabilir, "tuning" denen sıvı, lastiğin içe doğru kıvrılması sağlıyor. fix (free glue) ise su bazlı solüsyon. Görevi sadece lastiği yapıştırmak, hızlandırıcı etkisi yok. o yüzden bu 2 ürün beraber kullanılıyor. tabi sadece yapıştırmak isteyen de olabilir.

 

2 ürün kimyasal olarak gerçekten hoş, lakin fiziksel olarak tam bir rezalet. ikisinin de şişesi birbirinden kötü yapılmış. birini bastırınca sıvı gelmez, diğerini bastırınca süngerimsi yapının dibinden çıkacağına üst kenarlarından fışkırır vs. satan firmaya olayı anlattığımda, diğer ürünlerin şişelerinin de böyle yapıldıgını ve daha önceden tibhar a şikayette bulunduklarını söylediler. tabi iş işten geçti.

 

su bazlı solüsyonu dün ilk defa denedim. lastiğe ve tahtaya sürüp 2-3 dk bekledikten sonra kapattım. sanki japonla yapıştırmışım gibi, çok güçlü bir şekilde yapıştı. o anda çıkarsam kesin süngeri pert olmuştu. umarım bir kaç güne kadar çıkarılacak kıvama gelir.

 

yorumlarınızı bekliyorum.

 

saygılar.

 

Ben de aynı dertten şikayetciyim. Çare olarak "tuning" süngerli kapağını çıkarıp plastik şişeden bir miktar döküp sünger yardımıyla lastiğin süngerine yaymakta buldum.

İlk denemem bir işkenceydi. Bir günümü aldı. Sürekli (1-2 saatte bir) "tuning"i sürmekle geçti.

İkinci denememde, kapağı açarak sürdüğümde, sadece "tuning" lastik tarafından emilmesi için bir kenara bırakarak neredeyse ilgilenmeden oldu. Bu yüzden benim kararım bu hızlandırıcı (su bazlı ya da zararlı içeriği olanlar) yapışkan olayından vazgeçmek yönünde. Hammond X ve Hammond Pro'nun kendinden yapıştırıcı (built in) özelliği olanlarının çıkmasını beklemek ya da bu lastiklerin benzerleri kendinden yapıştırıcı özelliği olan alternatif lastikleri aramakla meşgulüm. Forumları tarıyorum, bulursam bu lastiklere benzer ürünlerin kendinden hızlandırıcı özellikli olanlarını yapıştırıcılardan tamamen vazgeçmek olacak. Yapıştır - sök çok vakit alıyor.

 

Sadece yapıştırma için kullanılan ise gerçekten çok güçlü bir yapıştırıcı kurudukça daha çok yapışıyor. Tekrar tahtadan sökerken çok dikkatli olmak gerekiyor. Aksi takdirde süngerin bir kısmı tahta üzerinde kalıyor. Süngeri koparacak kadar iyi yapışmışsa bir parça "tuning"i lastik ile tahta arasına uygulamak benim bulduğum çözüm. Bu da ayrı bir dert...

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Peki tuning'in etkisini anlatabilirmisin? Bu tuning olayında bir kere sürmek yeterli oluyor galiba öyle mi? lastiğin ömrü boyunca hızlandırıcı zamkla yapıştırılmış gibi etki sürüyor deniyor...

Lastiği 10 gün kadar kullanacaksan lastiğin ömrü kadar etkisi oluyor. Bu da herhalde günde 6-7 saat antreman ya da maç yapmak anlamına geliyor. Eğer benim gibi haftada düzensiz olarak 2 antreman (2 şer saatlik) yapıyorsan sürmek ve yapıştırmak dert olduğu için kişisel fikrim uzak durmak yönündedir. Bir de lastiği 200 saatten fazla oynayarak (parasal nedenler yüzünden) değiştiriyorsan bence (built in) kendinden hızlandırıcı etkilileri kullanmak alternatif olarak daha uygun.

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Ben herhalde 2 aydır kullanıyorum. Öle dertli bir tarafı pek yok. İlk uygulamada 6-7 kat sürüyorum. (1-1,5 saat icinde). 1 gün yatırıyorum. Sonra yapıştırıyorum. Uygulama için kendi süngeri yerine ayakkabı boyalarından çıkan saplı gibi küçük süngerlerden kullanıyorum. 15 gün sonra eğer azalma var gibi hissedersem de 2-3 kat sürüyorum. Düzenli oynayan biri belki 2 cift lastikle daha rahat edebilir ama yine de her seferinde sök taktan daha zahmetsiz. Bu şekilde bir kutusu da baya gider.

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

  • 1 month later...

selam.ben aynı ürünlerden donic olarak kullanıyorum.ambalaj mükemmel.süngerleri ve sünger tutma aparatını bile düşünmüşler.bahsettiğin sorunların hiç biri yok.sadece biraz pahalı buldum.lastik çok iyi yapışıyor ve zedelenmeden sökülebiliyor.yapıştırıcıyı da tahtadan temizlemek eski tip yapıştırıcılara göre çok daha kolay.biraz donic reklamı gibi oldu ama hakkaten baya iyi yani.selamlar

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

selam.ben aynı ürünlerden donic olarak kullanıyorum.ambalaj mükemmel.süngerleri ve sünger tutma aparatını bile düşünmüşler.bahsettiğin sorunların hiç biri yok.sadece biraz pahalı buldum.lastik çok iyi yapışıyor ve zedelenmeden sökülebiliyor.yapıştırıcıyı da tahtadan temizlemek eski tip yapıştırıcılara göre çok daha kolay.biraz donic reklamı gibi oldu ama hakkaten baya iyi yani.selamlar

 

Benim şu an çare bulamadığım tek konu tensor tabir edilen Desto, Dtecs, gibi yumuşak süngerli lastiklerde biriken su bazlı yapıştırıcı birikintilerini nasıl temizleyeceğim. Normal lastikte 1 kat CTE sürünce zaten yumuşuyor ve klasik solüsyon temizler gibi temizliyorum. Tensorlerin alsında sök tak yapılmaması ve doğal olarak yapışkan birikmemesi gerekiyor, ama ben arada başka lastik takıp denediğim ve birkaç tahtam olduğu için birikme oluyor. CTE sürsem bu lastikler nazik, kendini kaybeder :) diye korkuyorum. Birşey sürmeden de soyulmuyor, sünger yumuşak nazik. Hemen süngerler kopuşmaya başlar. İşe bu yönüyle bakan ve çözüm bulan oldu mu?

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Guest speedygonzales

örenmek için soruyorumm built-in olan lastiklerde hızlandırıcı solunsyon gerek olmuyormu??? buterfılayın catapult ve sriver powersıponge lastiklerinde böyle yazıyor, yani hızlandırıcı solusyon gerekmezmiii

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

örenmek için soruyorumm built-in olan lastiklerde hızlandırıcı solunsyon gerek olmuyormu??? buterfılayın catapult ve sriver powersıponge lastiklerinde böyle yazıyor, yani hızlandırıcı solusyon gerekmezmiii

 

powersponge icin gerekmez catapult icin gerekir. powersponge'un etkisi geçici. Etkiyi korumak /uzatmak için BTY alubag diye bir mhafaza bile çıkarmıştı. Korumazsanız sanırım 1 ay gibi bir süre içinde sriver fx ps varsa normal sriver fx e dönüşüyordu. :)

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

  • 4 weeks later...
Ben de aynı dertten şikayetciyim. Çare olarak "tuning" süngerli kapağını çıkarıp plastik şişeden bir miktar döküp sünger yardımıyla lastiğin süngerine yaymakta buldum.

İlk denemem bir işkenceydi. Bir günümü aldı. Sürekli (1-2 saatte bir) "tuning"i sürmekle geçti.

İkinci denememde, kapağı açarak sürdüğümde, sadece "tuning" lastik tarafından emilmesi için bir kenara bırakarak neredeyse ilgilenmeden oldu. Bu yüzden benim kararım bu hızlandırıcı (su bazlı ya da zararlı içeriği olanlar) yapışkan olayından vazgeçmek yönünde. Hammond X ve Hammond Pro'nun kendinden yapıştırıcı (built in) özelliği olanlarının çıkmasını beklemek ya da bu lastiklerin benzerleri kendinden yapıştırıcı özelliği olan alternatif lastikleri aramakla meşgulüm. Forumları tarıyorum, bulursam bu lastiklere benzer ürünlerin kendinden hızlandırıcı özellikli olanlarını yapıştırıcılardan tamamen vazgeçmek olacak. Yapıştır - sök çok vakit alıyor.

 

Sadece yapıştırma için kullanılan ise gerçekten çok güçlü bir yapıştırıcı kurudukça daha çok yapışıyor. Tekrar tahtadan sökerken çok dikkatli olmak gerekiyor. Aksi takdirde süngerin bir kısmı tahta üzerinde kalıyor. Süngeri koparacak kadar iyi yapışmışsa bir parça "tuning"i lastik ile tahta arasına uygulamak benim bulduğum çözüm. Bu da ayrı bir dert...

 

Su bazlı ile yapıştırmak için öncelikle tahtaya vernik sürmek gerek. Hele hele verniksiz Stiga tahtaları su bazlı ile yapıştırmak resmen delilik. Tamamen su bazlıya geçecekseniz vernik sürün derim ben. Vernik sürdükten sonra eski sisteme geçerseniz bu sefer de lastikler tam anlamıyla düzgün yapışmayabiliyor.

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 members

    • Bu sayfayı inceleyen kayıtlı kullanıcı yok
  • Çevrimiçi Kullanıcılar   0 Üye, 1 Gizli, 19 Misafir (Tam liste)

    • Şu anda bağlı kayıtlı kullanıcı bulunmuyor
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu sitede size daha iyi yardımcı olabilmek için çerezler kullanılır. Çerez ayarlarınızı buradan yapabilirsiniz, veya devam ederseniz çerez kullanımını kabul etmiş sayılırsınız..