Jump to content
Masatenisi.org Forum

Ekipman Değerlendirme


Guest Aydın Ungan

Recommended Posts

Merhaba

Site üylerinin ekipman değerlendirmeleri üç ana başlıkda toplanıyor.("Lütfen bu benim yorumum polemik yapmayalım").İlk olarak Üreticinin verdiği değerler.İkincisi ekipmana ulaşıp deneyenler.Üçüncü gurup ilk iki değerlendirmeye göre yorum yapanlar.Ben sadece ALL ve üstü lastik konusunda düşüncelerimi paylaşmak istiyorum.

Klasik bir lastiğin üç bölümden meydana geldiği objektif savını kabul ederek tanımlamaya çalışıyorum.TOPSHEET ,PIMPLES, SPONGE ( LAstiğin üst yüzeyi,Lastik ile sünger arasındaki çıkıntı, ve sünger)

Yeni bir lastiği değerlendirirken bu üç faktörün yeterli olmadığını biliyoruz.Peki diğer etkenler nelerdir? Onlara bakalım..

İlk olarak TOPSHEET..Lastiğin üst yüzeyi..Çinlilerin yapışkan yüzeyi veya tersi bunu topun yüzeydeki tutunma süresi ile açıklayalım.. ( Doğru mu ..Bana göre değil..Topun yüzeydeki temas süresi hangi teknik vuruşun içerdiği raket tutuş açısına bağlıdır) Bu konuyu kısa kesiyorum.Gelelim PIMPLES lere..Diğer adı çıkıntılar..O da iki türlü..Üst yüzeye yapışkan olanlar, süngere yapışkan olanlar.Çünkü ilki ALL diye geçerken..diğeri ANTİ oluyor.Birde cm kareye düşen pips in veya out sayısı ölçüsü ve şekili.Uzatmadan gelelim Sünger kısmına..Tamam ortak düşüncemiz SOFT,MEDIUM,HARD olarak biçimlendirilmiş.

Şimdi bir lastiği değerlendirirken bana göre birşeyi gözardı etmiyor muyuz ?..HANGİ TAHTA ÜZERİNDE ??

Sevgi ve selamlar

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Kesinlikle haklısınız Aydın abi..Bu çok bilinmeyenli bir denklem aslında..Kullanılan ağacın çeşidinden tutun , sürülen yapıştırıcının miktarı, markası, lastiğin gerdirilerek yapıştırılması vs gibi bir çok etken all bir lastiği kontrolsüz yapabileceği gibi, hızlı bir lastiği yavaş hale de getirebiliyor..Tahta lastik uyumu ve performansını ancak çok deneme ve yanılma yöntemiyle çözebiliriz..Bu noktada iş çok ekipman deneyen ve belli teknik, taktik bilgiye sahip oyunculara düşüyor..Onun dışında yapılan çoğu yorum üstün körü ve biraz da ezbere yapılıyor aslında..Ama maalesef çok ekipman deneyen iyi düzeyde oyuncu bulmak zor..İyi oyuncular genelde raketlerini çantalarına atıp antrenmana giderken ben ve benim gibi amatörler de eksikleri ekipmanla kapayacağımızı düşünerek onca parayı çarçur ediyoruz..Keşke ikisi bi arada olabilserolleyes.gif

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Çok ekipman deneyen iyi oyuncu bulmak zor değildir, onlar elbette başkalarının ekipmanlarını alıp denerler, fikir sahibi olurlar ama kendi ekipmanlarıyla oynamaya devam ederler. Bu arada bir çok ekipman hakkında da bilgi sahibi olurlar. Ama çok ekipman satın alıp farklı kombinasyonlar yaparak daha iyi oynamayı uman iyi oyuncu yoktur tabi. Herkes kendi arabasını daha iyi kullanır çünkü ona alışmıştır, başkasının arabasına binince alışana kadar yabancılık çeker örneğinde olduğu gibi. Biraz şöyle bir gerçek var ki, oyun stilimiz kullandığımız ekipmana bağlı olarak değişir ve gelişir. Mesela ekipmanınız yüksek atış açılı bir ekipmansa mecburen topspin çekmeye başlarsınız ve stiliniz o yönde gelişir. Daha çok şut, blok yapmaya elverişli ise stiliniz ona doğru kaymaya başlar. Yani oyunumuzu şekillendiren biraz da kullandığımız ekipmandır. Fazla teorik blgilere dalıp da kendi oyunumuza tıpa tıp uygun bir kombinasyon yapabilmek için para ve zaman harcamaya değmez diye düşünüyorum. Tabi bu benim fikrim, aksini söyleyene de saygı duyarım...

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

 

. Fazla teorik blgilere dalıp da kendi oyunumuza tıpa tıp uygun bir kombinasyon yapabilmek için para ve zaman harcamaya değmez diye düşünüyorum.

 

 

 

Bu kadar malzeme kargaşasında uyanı ve iyiyi bulmak nerdeyse imkansız bir hal almaya başladı...

Malzemeye kendimiz uydurmak çok daha iyi bir çözüm gibi duruyor..

Kendimize uygun bir malzemeyi bulabilmenin bedeli artık belli bile değil....dediğiniz gibi zaman kayıbıda işin ekstrası....

Oyunu geliştirmesinden çok insanların bu spordan soğumasına bile yol açabiliyor....başarıyı yakalıyamadığı için...

Genelde hep aynı şeyleri söylüyoruz ama bir türlüde ekipman sevdasından kendimizide alıkoyamıyoruz..

 

Konuya uygun örnek vermedende geçmiyelim....Darker araştırmaları ne durumlarda....

Hepimiz aynıyız.... bir taraftan malzeme döngüsüne girmeyin diyoruz.... ama.... bir gözümüzüde çöplükten alı koyamıyoruz...

 

ktm

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

.....Darker araştırmaları ne durumlarda....

Hepimiz aynıyız.... bir taraftan malzeme döngüsüne girmeyin diyoruz.... ama.... bir gözümüzüde çöplükten alı koyamıyoruz...

 

ktm

 

Darker konusu bir fantazi düşünce. Nerden temin edilir gibi bir soru. Forumda soru sormak ve yanıt aramak serbest olduğuna göre "gözümüz çöplükte" anlamına gelmez öyle değil mi?

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Darker konusu bir fantazi düşünce. Nerden temin edilir gibi bir soru. Forumda soru sormak ve yanıt aramak serbest olduğuna göre "gözümüz çöplükte" anlamına gelmez öyle değil mi?

 

 

 

 

 

 

 

Sayın Hocam bende düşünce konusuna şöyle bakıyorum..

Düşünüyorsak ( madden veya manen) işin yüzde 50 lik kısmını halletmişizdir demektir.. Eğer düşüncelerimizi yazıyorsak (yada alıyorsak) tamamına erişmişize denk gelir..

Gözümüzün çöplükte olması (hepimiz için geçerli olan) doğal bir durum..Kendi uçuk (fantazi) düşüncelerimizi eğer bir ortamada paylaşılıyorsak vede birileri tarafından destek de görür isek .......bizler ......yazmaya (paylaşmaya)...... ve yapmaya (hareket)..... veya almaya ( bütçe el verirse).... kadar gider..

 

Hele bu bir spor malzemesi ise...

Bizler niye durduk yerde soru sorarız ....

Bizler niye bu soruların cevaplarını bekleriz..

Düşüncelerimizi salt olarak tatmin etmek için değil ..... elimizdeki malzemenin yeterli gelmediğini hep düşündüğümüz için...

Kısadan hisse diyelim özetliyelim .....Bu durum bir gözümüzün dışarıda (çöplükte) olmasına denk geliyor.

 

Bu yazımı ve daha önceki yazımı size karşı bir fikir olarak yazmadım....

Başka bir örnek denk gelseydi onada aynı şekilde yazacaktım....

Denk geldi vede yazdım diyeyim..İstersenizde silebilirim problem değil..

 

Bu arada bir kaşık suda fırtına koparmayıda başarmış oldum...

 

 

ktm

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Merhaba

Bakın en önemli başlıklardan birisi "EKİPMAN".Yorumcu dostlar ekipman için denenmesi (üst düzey oyuncu) ve düşüncelerini paylaşması şeklinde düşüncelerini açıklıyorlar.Bazılarımız ise rakete göre stil geliştirmesinden (enerji 05) söz ediyor.Doğru olabilir..Benim akış açımı tekrar iafede etmek istiyorum.(Onay ve onanaylamamak kaygısı ile değil).

Nereden yola çıkmıştık ?..Ekipman (tahta ve lastik kombinasyonu) seçiminde dikkat edilemesi hususlar.Bu forma da üç başlıkta toplanan oyuncu profili mevcut..

İlk olarak başlangıç safhasında olan

 

Onlarda iki bölümde değerlendirilebilir

1.Teknik eğitim alanlar,(Eğitimleri için antrenör desteği)

2.El yordamı ile çabalayanlar,(oynayarak ve kulaktan bilgiler)

 

İkinci grup.

1.Temel eğitimi almış ( başlangıç 1.grup) Eğitim süreçlerine paralel lastik ve tahta gelişimi kontrol edilenler,

2.Yetenekleri ölçüsünde,ayırdıkları zaman ve gözlemlerine göre oryantal (deneme sınama) yöntemi ve deneyenlere yakınlık..

 

Üçüncü Grup

 

1, Eğitimi teknik ve taktik anlamda alt yapıdan kulüp düzeyinde değerlendirme yapanlar

2. Oyanayarak maç tecrübesini ekipman deneyerek değerlendirenler.

 

Sonuç olarak:

İyi bir oyuncunun ekipmanını elde etmenin o düzeyde olamayacağını bilmemiz gibi,

Ekipmanın bizi o düzeyde oyuncu yapamayacağını da bilmemiz gibi..

Umarım anlatabilmişimdir

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

aydın abi, ilk mesajınızdan yola çıkarak..

"bu konuyu kısa kesiyorum" cümlenizden önce belirttiğiniz konuda hangi görüşe katılmadığınızı anlayamadım.

 

hazır konusu açılmışken, konuya katkısı olması açısından..

 

çin lastiğiyle sadece fırçalamak suretiyle spin üretilir. "sadece" dememin sebebi, diğer tür lastiklerle her iki metodla da etkili spin üretilebilinmesidir. çin lastiğiyle tokatlayarak spin çekmeye çalışırsanız top oldukça spinsiz ve yavaş gider. çin lastiğiyle spin üretiminin büyük bir kısmı lastiğin üst yüzeyiyle gerçekleştirilir. bu yüzey yapışkan ve oldukça sürtünmelidir. süngerler ise serttir. sünger az da olsa spin üretimine katkıda bulunur fakat asıl avantajı kullanan kişiyi masa başında etkili kılmasıdır. top, süngere fazla gömülmediği için daha kısa sürede lastikten çıkar. genel olarak sert lastiklerin masa başı oyunlarda daha etkili olmasının sebebi de budur. masa başında hızlı, seri ve bol spinli oynamak için çin lastikleri idealdir. çin lastiği kullanan sporcular, yasak olmasına rağmen hızlandırıcı kimyasallar kullanırlar. bu kimyasallar kullanılmadığı taktirde lastik, tabiri caizse "bayat ekmek" gibi gelir. kaba sünger terbiye edildiğinde lastik daha hisli ve hızlı olur. çin lastiklerinin genelde max. kalınlıkta (izin verilen max. lastik kalınlığı, yani 4.0 mm - üst lastik kalınlığı = max. sünger) üretilmelerinin sebebi, yavaş olan lastiği izin verilen max. kalınlıktaki süngerle destekleyip hızını optimum seviyede tutmaktır. max kalınlık illa 2.1 veya 2.2 olmak zorunda değildir. stiga innova premium ve tibhar makss lastiklerinin sünger kalınlıkları 2.6 mm dir.

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

aydın abi, ilk mesajınızdan yola çıkarak..

"bu konuyu kısa kesiyorum" cümlenizden önce belirttiğiniz konuda hangi görüşe katılmadığınızı anlayamadım.

 

hazır konusu açılmışken, konuya katkısı olması açısından..

 

çin lastiğiyle sadece fırçalamak suretiyle spin üretilir. "sadece" dememin sebebi, diğer tür lastiklerle her iki metodla da etkili spin üretilebilinmesidir. çin lastiğiyle tokatlayarak spin çekmeye çalışırsanız top oldukça spinsiz ve yavaş gider. çin lastiğiyle spin üretiminin büyük bir kısmı lastiğin üst yüzeyiyle gerçekleştirilir. bu yüzey yapışkan ve oldukça sürtünmelidir. süngerler ise serttir. sünger az da olsa spin üretimine katkıda bulunur fakat asıl avantajı kullanan kişiyi masa başında etkili kılmasıdır. top, süngere fazla gömülmediği için daha kısa sürede lastikten çıkar. genel olarak sert lastiklerin masa başı oyunlarda daha etkili olmasının sebebi de budur. masa başında hızlı, seri ve bol spinli oynamak için çin lastikleri idealdir. çin lastiği kullanan sporcular, yasak olmasına rağmen hızlandırıcı kimyasallar kullanırlar. bu kimyasallar kullanılmadığı taktirde lastik, tabiri caizse "bayat ekmek" gibi gelir. kaba sünger terbiye edildiğinde lastik daha hisli ve hızlı olur. çin lastiklerinin genelde max. kalınlıkta (izin verilen max. lastik kalınlığı, yani 4.0 mm - üst lastik kalınlığı = max. sünger) üretilmelerinin sebebi, yavaş olan lastiği izin verilen max. kalınlıktaki süngerle destekleyip hızını optimum seviyede tutmaktır. max kalınlık illa 2.1 veya 2.2 olmak zorunda değildir. stiga innova premium ve tibhar makss lastiklerinin sünger kalınlıkları 2.6 mm dir.

 

 

Merhaba

Güzel yorum için teşekkeür ederim.Gerçekten yeni başlayan oyuncular için Çin lastikler hakkında seçim yaparken bu değerlendirmeyi dikkate almalarında büyük fayda var.Konu başlığına uygun ve doyurucu..DHS HURRICANE III ve HAIFU BW serisi lastikler yukarıda anlatılan özellikleri taşımaktadır.

 

 

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Aydın bey'in tahta konusundaki yorumuna katılıyorum. Çünkü bir çok kişi tamamen lastiğe odaklanıyor ve tahtayı çok dikkate almıyor. Bu çok yanlış, çünkü her lastik farklı tahtalarda değişik randıman veriyor. Bir tahtada zevk alarak oynadığınız lastik, bir başka tahtada çok farklı hisler verip ayarınızı bozabiliyor.

 

Yıllardan bu yana tecrübelerime ve gördüklerime dayanarak söylüyorum. Malzeme konusuna kafayı takmaktansa oyuna adapte olup, bol bol antrenman yapmak oyunu ilerletmek açısından en iyisi diye düşünüyorum. O tahtamı bu lastikmi derken hem maddi kayıplar oluyor hem de boşuna zaman geçiyor.

 

Uzun lafın kısası şu, hangi tahta ve lastikle oynuyorsanız onunla devam edin, göreceksiniz ki en iyi oynadığınız malzemeler onlardır. Malzeme oynamaz, oyuncu oynar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Sayın Aydın Hocam, Boranın yazısını alıntı yapmışsınız ama düşüncelerinizi yazmamışsınız...Nasıl bir yorum yapcaktınız..

Yazılarınızı okumakta bayağı bir zorlanıyorum birde düşünceleriniz çözmeye uğraşırsak bizim kafamız yetmez ....bayılıp kalacağım sonunda..

 

ktm

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Sayın Aydın Hocam, Boranın yazısını alıntı yapmışsınız ama düşüncelerinizi yazmamışsınız...Nasıl bir yorum yapcaktınız..

Yazılarınızı okumakta bayağı bir zorlanıyorum birde düşünceleriniz çözmeye uğraşırsak bizim kafamız yetmez ....bayılıp kalacağım sonunda..

 

ktm

 

Aydın hocam yorumun içine cevap yazmıştı ben yorumun dışına alıp düzelttim..

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

aydın abi, ilk mesajınızdan yola çıkarak..

"bu konuyu kısa kesiyorum" cümlenizden önce belirttiğiniz konuda hangi görüşe katılmadığınızı anlayamadım.

 

hazır konusu açılmışken, konuya katkısı olması açısından..

 

çin lastiğiyle sadece fırçalamak suretiyle spin üretilir. "sadece" dememin sebebi, diğer tür lastiklerle her iki metodla da etkili spin üretilebilinmesidir. çin lastiğiyle tokatlayarak spin çekmeye çalışırsanız top oldukça spinsiz ve yavaş gider. çin lastiğiyle spin üretiminin büyük bir kısmı lastiğin üst yüzeyiyle gerçekleştirilir. bu yüzey yapışkan ve oldukça sürtünmelidir. süngerler ise serttir. sünger az da olsa spin üretimine katkıda bulunur fakat asıl avantajı kullanan kişiyi masa başında etkili kılmasıdır. top, süngere fazla gömülmediği için daha kısa sürede lastikten çıkar. genel olarak sert lastiklerin masa başı oyunlarda daha etkili olmasının sebebi de budur. masa başında hızlı, seri ve bol spinli oynamak için çin lastikleri idealdir. çin lastiği kullanan sporcular, yasak olmasına rağmen hızlandırıcı kimyasallar kullanırlar. bu kimyasallar kullanılmadığı taktirde lastik, tabiri caizse "bayat ekmek" gibi gelir. kaba sünger terbiye edildiğinde lastik daha hisli ve hızlı olur. çin lastiklerinin genelde max. kalınlıkta (izin verilen max. lastik kalınlığı, yani 4.0 mm - üst lastik kalınlığı = max. sünger) üretilmelerinin sebebi, yavaş olan lastiği izin verilen max. kalınlıktaki süngerle destekleyip hızını optimum seviyede tutmaktır. max kalınlık illa 2.1 veya 2.2 olmak zorunda değildir. stiga innova premium ve tibhar makss lastiklerinin sünger kalınlıkları 2.6 mm dir.

 

 

Yorum yapan arkadaşlar gittikçe daha sıkı yorumlar yapmaya başladılar..

Hem yorumların kalitesi .....artıyor ......hemde yorum yapan arkadaşlar..

Yorumcuya ve yoruma yada iyi bir yazıya YILDIZ verecek bir sistem olsa forumda....

Bora'yı yıldızlarla donatacağım..

 

Not..İyi yorum yapan birkaç arkadaş var onlar alınmasın bu yazıya denk geldi...yıldız fikrim..

 

 

ktm

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Aydın Hocamı bu konuyu tekrar dikkate alığı için tebrik ediyorum. Bora'nın detaylı olarak yazdıkları güzeldi ve Mehmet Hocamın yorumlarını da herkesin dikkate alması ve uygulaması gerekir diye düşünüyorum.

Tahtaları kurcalamaktan hoşlanan ben ve benim gibi birkaç arkadaşımız üyeler içinde var ve kapsamlı bir yazı yazmayı düşünüyorum konu üstüne. Bunu yazarkende tahtanın oyuna katkısından çok bizim tahtanın karakteristiğini anlamamız üzerine bir yazı olacak bu. Çünkü dikkat edersiniz ki, profesyonel oyuncuların tamamına yakını tahtalarını pek değiştirmezler veya eski tahtaya yakın bir tahtayla yollarına devam ederler. Çünkü bir tahtayı gerçek anlamda tanımak için en az 2 yıl gerekir. Ben size PALA BOLL ve TANK HAO tahtaları gibi markaları olan tahtalar hakkında birkaç not aktarmaya çalışacağım. Belki benim yazdıklarıma birkaç arkadaş daha eklenerek devam edilebilir. Neden şimdi yazmıyorum. Çünkü acil çıkmam gerekiyor ve yazdıklarımı silmek istemedim ki devamını yazabileyim.. (devamı gelecek...)

 

 

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Merhaba

Katkılar için çok teşekkürler.Muhtemelen Sn.Ertan tarafından sitenin açılış sayfasında belirttiği gibi "Yeni Başlayanlar" başlığına zenginlik kazandırmaya çalıştık.Bu sitede üye olan eğitim,deneyim ve öğretim anlamında yer alan değerli üyelerimizin paylaşımlarıda onlara yol gösterecektir.Benim amacım bu idi.

Herkese sevgi ve saygılar

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Lastik ve tahta hakkında ilk aldığım kombi raketten sonra bile yorum yapmaya başlamış, hatta başkalarına fikir vermiştim. Bugün geçmişe bakınca komik buluyorum ama o zaman gayet ciddiydim.

O zamanlar elime geçen lastiklerden biri pro xp idi, spini az bir lastik olarak düşünmüştüm, yaklaşık 2 yıl önce. Bugün ise gayet spinli diyorum. Değişen lastik değil benim ama bunu bugün anlıyorum.

Yapamadıklarımı lastik ve tahta değiştirerek çözmeye çalıştım ama olmadı. Sonra yavaş yavaş birşeyleri başarmaya başlayınca sorunun kökenini anladım. Buna rağmen ekipman deneme hevesi tamamen geçmiş değil.

Buna hevesmi dersiniz, merakmı, israfmı artık size kalmış.

Son olarak şunu söyleyim, tecrübeli kişiler haklıymış. Yeni başlayan birisi, hız-kontrol-spin üçgenine hapsolmadan, allround tahta ve lastik alırsa yanılmaz. Sitelerde yorumlara ve fabrika değerlerine kapılırsa, yanılır.

Bu yazdıklarım konuyla pek ilgili değil gibi geldi ama neyse :whistle:

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

aydın abi, ilk mesajınızdan yola çıkarak..

"bu konuyu kısa kesiyorum" cümlenizden önce belirttiğiniz konuda hangi görüşe katılmadığınızı anlayamadım.

 

hazır konusu açılmışken, konuya katkısı olması açısından..

 

çin lastiğiyle sadece fırçalamak suretiyle spin üretilir. "sadece" dememin sebebi, diğer tür lastiklerle her iki metodla da etkili spin üretilebilinmesidir. çin lastiğiyle tokatlayarak spin çekmeye çalışırsanız top oldukça spinsiz ve yavaş gider. çin lastiğiyle spin üretiminin büyük bir kısmı lastiğin üst yüzeyiyle gerçekleştirilir. bu yüzey yapışkan ve oldukça sürtünmelidir. süngerler ise serttir. sünger az da olsa spin üretimine katkıda bulunur fakat asıl avantajı kullanan kişiyi masa başında etkili kılmasıdır. top, süngere fazla gömülmediği için daha kısa sürede lastikten çıkar. genel olarak sert lastiklerin masa başı oyunlarda daha etkili olmasının sebebi de budur. masa başında hızlı, seri ve bol spinli oynamak için çin lastikleri idealdir. çin lastiği kullanan sporcular, yasak olmasına rağmen hızlandırıcı kimyasallar kullanırlar. bu kimyasallar kullanılmadığı taktirde lastik, tabiri caizse "bayat ekmek" gibi gelir. kaba sünger terbiye edildiğinde lastik daha hisli ve hızlı olur. çin lastiklerinin genelde max. kalınlıkta (izin verilen max. lastik kalınlığı, yani 4.0 mm - üst lastik kalınlığı = max. sünger) üretilmelerinin sebebi, yavaş olan lastiği izin verilen max. kalınlıktaki süngerle destekleyip hızını optimum seviyede tutmaktır. max kalınlık illa 2.1 veya 2.2 olmak zorunda değildir. stiga innova premium ve tibhar makss lastiklerinin sünger kalınlıkları 2.6 mm dir.

 

çok güzel anlatmışsınız . peki çinli oyuncular spin üretirken topu fırçalıyorlarmı , yoksa tokatlıyorlarmı. tşk.

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

çok güzel anlatmışsınız . peki çinli oyuncular spin üretirken topu fırçalıyorlarmı , yoksa tokatlıyorlarmı. tşk.

Merhaba

Çinli sporcuların lastikleri konusunda Sn.Tsubaba (nick tam olarak doğru olmayabilir .Özür) ve Sn.onurzaim üyelerimizden daha doyurucu bilgi alabilirsiniz.Soruna gelince Her spin topun lastiğin yüzeyindeki sürtünme ve kalma zamanı ile üretilir.Şut atarak spin yapılmaz..Biri düz diğeri eğrisel açı taşır.

Sevgi ve selamlar

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Guest malatyalıcihan

Aydın Hocam sizi tebrik ederim ben bu kadar konu derinliğine sahip değildim.Aydınlattığınız için teşekkür ederim.

Konu hakkında yorum yapamayacağım yeterli bilgi birikimine sahip değilim :)

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

fırçalıyorlar. çünkü lastiğin fiziksel özelliği ancak fırçalamaya olanak sağlıyor.

 

fırçalayınca topun yavaş gitmesi gerekmezmi, halbuki adamlar topa vurunca zımba gibi gidiyor . buişte bi terslik var ama anlayamadım. Ma long u elealırsak adam topu fırçalıyormu.

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 members

    • Bu sayfayı inceleyen kayıtlı kullanıcı yok
  • Çevrimiçi Kullanıcılar   0 Üye, 0 Gizli, 3 Misafir (Tam liste)

    • Şu anda bağlı kayıtlı kullanıcı bulunmuyor
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu sitede size daha iyi yardımcı olabilmek için çerezler kullanılır. Çerez ayarlarınızı buradan yapabilirsiniz, veya devam ederseniz çerez kullanımını kabul etmiş sayılırsınız..