Jump to content
Masatenisi.org Forum

Yumuşak Lastiklerin Fazla Spin Üretmesinin Fiziksel Açıklaması !


m1461

Recommended Posts

Yumuşak lastilerin neden fazla spin ürettiğini çok merak ediyordum. Geçenlerde fizik dersinde dairesel hareket, itme, momentum vb. gibi konular gördük. İtme=Kuvvet x Zaman değişimi diye bir formül öğrendik.Buradaki zaman değişimi cismin başka bir cisimle çarpışırken aralarındaki etkileşim süresidir. Dönen bir cismin dönme kinetik enerjisi de 1/2mw2 formülünden hesaplanıyor. Buradaki cisimleri raket ve top olarak seçelim. Mesela o anda raketle loop yapalım. Top rakete çarptığında raketin lastiği yumuşak olduğundan lastiğe gömülecek yani lastikle etkileşim süresi artacak (Tabii burada yumuşak ve sert lastik arasında karşılaştırma yapabilmek için kuvvet sabit tutulmalıdır.).etkileşim süresi arttığı için

itme yani raketin topa olan tepki kuvveti de artar. Artan tepki kuvveti topun çizgisel hızını da arttırır.Çizgisel hız artarsa w2(açısal hız) de artar. Ve bunun sonucunda da topun dönme kinetik enerjisi de artar ve top daha hızlı dönmeye başlar.

 

Yumuşak lastiklere olan merakıımdan dolayı bu konu üzerine biraz kafa yordum ve yukarıdaki sonuca ulaştım. Bir de olayı hava sürtünmesini önemseyemeyerek anlattım. Ama hava sürtünmesinin etkisi fazla bir şeyi değiştirmez sanırım.

 

Yararlı bir yazı olması dileğiyle... :)

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

bu teori eskiden çok doğruydu ancak şimdilerde lastiklere yapıştırılmış hissi verebilmek için o kadar yumuşak lastikler üretiyorlar ki normal lastiklerin yumuşak olanları çok çok daha beter yumuşak oluyor.

Yumuşak dediğim yoğunluğu da az tabi. Dolayısıyla lastik topu kavrayıp topun dönüşünü durdurup sonra o dönüşe tepki gösterip topu mancınık gibi geri yollarken yumuşak ve yoğunluğu az olanlar yeterli top tutma ve direnç gösteremiyorlar. Sonuçta daha fazla alanla topu örtüyorlar ancak yolladıkları top çok dolu olmuyor maalesef.

Eskiden kolaydı bir lastiğin yumuşağı daha spinliydi. Şimdi sert dediğimiz eski su bazlı lastiklere göre hala yumuşak olan lastikler iyi spin üretiyor ancak yeni nesil subazlı olan lastiklerin yumuşak versiyonları normal lastiklere göre daha kofti yani daha boş top yolluyor.

Bunu yavaş yavaş çözmeye başladılar tabi. ama yine de bir calibra lt sound bir de calibra lt alın deneyin. sound olan daha yumuşak ve daha çok ötüyor ama maalesef daha boş spin yolluyor.

benim teorim zaten yumuşak olan lastiklerin gereğinden de fazla yumuşak üretilmesi...

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Lastiklerin (sert ya da yumuşak) spin ve hız üretme özellikleri bence tamamen onların üretim aşamaları ile ilgili bir durum. Bir de hangi tahta ile kombine edildikleri de önemli tabi. Yani fizik formülleri kullanarak yumuşak lastik daha çok spin üretir diye bir genelleme yapılamaz. Örnek: daha sert olan t05 lastiği, daha yumuşak olan t64 lastiğinden daha spinlidir. Fiziksel bir terim olan itme (impuls) ise vektörel bir büyüklük olup, N.sn cinsinden ölçülen ve cismin çarpışma sonucu oluşan yön ve momentumunu gösteren bir büyüklüktür. Spin miktarını göstermez.

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

yumuşak lastikler daha çok spin üretir diye bişey yok aslında

tenergy fx ile hurricane yada haifu lastiklerini karşılaştırırsanız hangisinin daha fazla spin ürettiğini anlarsınız

kesinlikle en fazla spin üreten lastikler çin lastikleridir

 

Üst yüzeyi yapışkanlı sert süngerli Çin lastikleri...üst yüzeyi yapışkansız ama yumuşak süngerli olan diğer (avrupa..japon v.s) lastiklerden daha iyi spin üretiyor mu diyorsunuz..Kendi adıma bilgiyi yanlış algılamamak için yazdım

Fazla bir şey yazmıyayım fizik ve kimya derslerim çok iyi değildi..

 

ktm

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

diğer oyuncular için de test yapıldı mı bilmiyorum ama mazunov bu konuda rekortmen deniyor. (9000 devir/dk)

zaten spini lastik değil oyuncu üretir. çin lastiğinin artısı, çok spinli olmasının yanı sıra aynı zamanda (uygulanan teknik sayesinde) hızlı olması. avrupa lastikleriyle bu kadar spin üretip bu kadar hızlı olmak güç. tenergy ve muadili lastikler tezi çürütmeye yeter mi bilemem. fakat hareket kısa olduğu için oyuncu daha kısa sürede pozisyon alıyor. bir de çeşitlilik artıyor. çin lastiğiyle şut-blok olayları biraz zor. avrupa lastiğiyle herşeyi daha rahat yapıyorsunuz. hepsinin kendisine göre artısı eksisi var. "şu doğrudur" diyemeyiz. farklı teknikler, farklı lastikler, farklı sporcular..

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

diğer oyuncular için de test yapıldı mı bilmiyorum ama mazunov bu konuda rekortmen deniyor. (9000 devir/dk)

 

 

Bizde kolumuzu Honda... Kawazaki...Yamaha...bunlardan birinin motoruna bağlarız bak 18.000 devri nasıl çeviriyoruz..

Bizim KTM nin motor gücü zayıf kalır bu Mazunova...

 

ktm

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Üst yüzeyi yapışkanlı sert süngerli Çin lastikleri...üst yüzeyi yapışkansız ama yumuşak süngerli olan diğer (avrupa..japon v.s) lastiklerden daha iyi spin üretiyor mu diyorsunuz..Kendi adıma bilgiyi yanlış algılamamak için yazdım

Fazla bir şey yazmıyayım fizik ve kimya derslerim çok iyi değildi..

 

ktm

aynen öyle diyorum eğer lastikleri denerseniz , sizin için en güzel açıklama karşıya giden spinler olacaktır

Yorum bağlantısı
Sitelerde Paylaş

  • 1 month later...

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 members

    • Bu sayfayı inceleyen kayıtlı kullanıcı yok
  • Çevrimiçi Kullanıcılar   0 Üye, 0 Gizli, 8 Misafir (Tam liste)

    • Şu anda bağlı kayıtlı kullanıcı bulunmuyor
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu sitede size daha iyi yardımcı olabilmek için çerezler kullanılır. Çerez ayarlarınızı buradan yapabilirsiniz, veya devam ederseniz çerez kullanımını kabul etmiş sayılırsınız..