Liderler Panosu
Beğenilen İçerik
in İleti 21-03-2016 de en çok beğeni alan içerik
-
Kalp hastası olanlar son seti izlemesin ! Paylaşmadan edemedim çok iyi maç olmuş.1 puan
-
hocam bak görüyonmu yaaa..bu çocuk aynı beennn Allah aşkına 10-6 dan 10-4 den maç veriyo...takıcam bende en sonunda 64 ü o olcak zaten...bi tarafta muzitani varsa o maçta seyir zevki olmaması mümkün değil zaten güzel maç..paylaşım için tşkler hocam..1 puan
-
1 puan
-
maçı canlı izledim bende zhnag ın oyununda en önemli fark artık masaüstü ağırlıklı oynuyor olması ki eski zhang ın imza vuruşları çok güçlü topspinlerdir.Zhang tamamen geri dönmüş değil bu vuruşları hem eski gücünde yapamıyor hem yavaş. ama masa üstünde oyununa yeni kattığı şeyler var ve faydasını da görüyor. setler 11-9 veya cüzde bitti tam tersi de olabilirdi ama konu bu değil. maçı bekleten çamura yatan taraf ma long oldu. Zhang gayet net taktik ve teknik üstünlük sağladı. Şimdilik bunu ma long u oynatmadan sağladığını görüyoruz. daha büyük riskleri kendini daha iyi hisstetiğinde alacaktır. Seyir keyfi çok yüksek bir maç değildi ama gayet üst kalite bir oyun vardı1 puan
-
1 puan
-
süper bir maç olmuş.. Pesymace ye teşekkürler..mizutani nin elenmesine üzüldüm. Adam 10-4 ten seti vermiş..1 puan
-
mituzani nin de xu xin in de macları guzel olur zaten, birbirleri ile oynayınca daha da guzel olmus :)1 puan
-
Tarayıcı antrenör kimlerden oluşmalı ve nelere dikkat etmeli Öncelikle antrenörlerden. Ancak ek ders ücreti için sertifika almış olanlardan değil, fiilen oyuncu yetiştiren antrenörlerden söz ediyorum. Sonrasında BESYO mezunlarından.Daha sonra bu sporu uzun süre yapmış branş idarecilerinden. Peki neye dikkat etmeliyiz ? 1-Genel spor yeteneği : Bu tür yeteneğin kapsamına bireyin (öğrencinin , sporcunun) hareket ve becerileri kolay , çabuk ve güvenli öğrenmesi girer.Bu demektir ki , bireyin akranlarına göre geniş bir hareket repertuarına sahip olmada belli bir üstünlüğü vardır. 2-Spor türüne özgü yetenek : Bu yetenek türüne , bireyin belli bir spor türünde , üst düzey bir performans göstermede gerekli olan fiziksel ve psikolojik özelliklere sahip olma yetisi girer. SPOR TÜRÜNE YETENEKLİ TAHMİNİ İNSAN SAYISI Yapılan bir çok araştırmalarda , belli bir yaş grubu içinde , o alanda ortalamanın üzerinde olan kişi sayısı % 5 ila % 6 arasındadır. SPORTİF YETENEĞİ BELİRLEYEN ETMENLER 1- Antropometrik uygunluk (vücut yapısı elverişliliği) *Boy uzunluğu *Vücut ağırlığı *Yağ ve kemik oranı *Vücudun ağırlık merkezinin durumu 2- Fiziki özellikler *Aerob ve anaerob dayanıklılık *Statik ve dinamik kuvvet *Reaksiyon (tepki) ve aksiyon sürati *Eklem oynaklığı , esneklik v.b 3- Tekno-motor özellikler *Denge yetisi *Zaman ve mekan ayrıştırma yetisi *Tempo ve ritim duygusu – müzikalite *Top hissi *İfade ve yaratıcılık yeteneği * Öncelleme (antisipasyon) 4- Motor öğrenme yeteneği *Verilen uyarıları kavrayış *Gözlem yeteneği *Analiz , çözümleme yeteneği 5- Performansa hazır olma yeteneği (yatkınlığı) *Zora dayanabilme gücü *Sebatlı olma *Antrenmana istekli olma *Engellemeye hoşgörülü olma 6- Zihinsel yetenekler *Oyun zekası *Yaratıcılık *Taktik algılama gücü 7- Duygu ve coşku durumu *Psikolojik sebat , tahammül *Yarışma ve mücadeleye istekli olma *Strese tahammüllü olma 8- Toplumsal yetenekler *İşbirliği istenci (kooperasyon) – takım ruhu *Rol ve görev üstlenme bilinci v.b Yetenekler hem kalıtımsal , hem de kazanımsal ögelerin bir bileşkesidir. Bu amaçlar şöyle açıklanabilir : 1) Genel temel eğitim kademesi : Eleğin birinci süzgecidir.Geniş bir kümeyi kapsar.Burada : *Seçilen çocuklar sağlıklı olmalıdır. *Aynı yaş grubunda bulunmalıdır. *Motorik davranış açısından emsallerine göre ortalamanın üzerinde olmalıdır. 2) Spor dalına özgü kaba seçim kademesi *Spor dalına ilgi duyan çocuklar seçilmelidir. *Antrenmana ilgi duymalıdır. *Akran ve emsallerine göre üstün bir koordinatif ve kondisyonel özellikler göstermelidir. *Bedensel ve psikolojik özelliği seçtiği spor dalına uygun olmalıdır.Örneğin futbol için üstün motorik özelliklere sahip olmanın yanı sıra , uyarıları çabuk algılama ve işleme koyma yeteneğine sahip olması gerekir. 3. 4. Basamak. Eleğin 3. ve 4. kademesi : Bu basamak inşa (yapılanma) antrenman evrelerini kapsar.Ergenlik (puberte) dönemine rastlar.Bu evrede öğrencilerin söz konusu spora tam uygunluk gösterip göstermediği , okul-aile-kulüp üçgeninde düzenli bir yaşam sürdürüp sürdürmediği gözlenir.Bu dönemde antrenmanın bütün normları uygulanır. 5) Yüksek performans antrenman kademesi . Süresi yıl olarak belirsiz olan bu dönem , 17 ve 18 yaşlardan daha büyük olan gençleri kapsar.Antrenmanın sıklığı , yoğunluğu , şiddeti ve süresi artırılmıştır.Burada antrenmana uyum gösterme önemlidir. Yukarıda söz ettiğimiz eğitim anlayışını hayata geçirecek antrenörün sadece teknik anlamda (iyi bir oyuncu da olabilir) yeterliliği eksik olacaktır.İşte bu nedenlerden dolayı şimdi ki başlığımız EĞİTENLERİN EĞİTİMİ olacaktır ?1 puan
-
EĞİTİM ve EĞİTENLER Masatenisi sporunun diğer spor dalları ile benzeşen sadece aorebik ısınma hareketleri (ölçümleme zamanları daha kısa olması şartı ile) bulunmaktadır. Anaerobik ısınma hareketleri farklılıklar göstermektedir.Ağırlık,dayanıklılık,güç,performans artışı gibi aletli tekrarların ve ölçülerin diğer dallardan farklılığı kabul edilmelidir. Spor başlangıç yaşı Ülkemizde ailelerin spora bakış açısını iki aşama da değerlendirmek gerekiyor diye düşünüyorum.İlk olarak çocuğunun fiziksel ve zihinsel gelişimine uygun sporu yapmasının şartlarını oluşturmak.İkincisi sporu hobi olarak değerlendirip çocuğuna şartlara bağlı olarak istediği branşta tatmin olmasını sağlamak.O halde spor ve spora başlangıç yaşını belirlerken en önemli etkenin ailenin bakış açısı olduğunu baştan kabul etmemiz gerek.Çocuğun sempati duyduğu ile yapabileceği sporun ayrımında yapılan hatalar işte bu aşamada ortaya çıkmakta.Okulda,sahada,sokakta veya evinde tv de empati kurduğu sporu yapmaya veya izlemeye çalışırken aile bireylerinin ta derinlerde gizli olan özlemlerini de kışkırttığının farkında değildir.İşte o zaman spor konusu çocuğun tercihimi yoksa ailenin yönlendirmesi ya da beklentisi arasında belirlenecektir.Sporun ekonomik getirisi,kariyer yapma düşü,hobi olarak desteği gibi başlıklar tartışılmaya başlanacaktır.Aslında yapılması gereken ilk şey Çocuğun fiziksel ve zihinsel olarak yapabileceği olası spor dalları için profesyonel yardım almaları olacaktır. Spor elbette sporu yapacak insan kaynağını doğru değerlendirmekte ve eğitiminide ona göre planlamaktadır. Sporda hedeflenen amacın doğru şekilde konulması ve amaca uygun yöntemlerin belirlenmesi gerekmektedir. İlk olarak masatenisi sporunun genel karakterini açıklamak konusunda değerlendirmelerde bulunacağım. Masatenisi herkesin yapabileceği ancak aynı anda yapamayacağı bir spordur.Eğitimi verilirken seçilen yaş aralığının kısaca başlangıç yaşının ne olacağı kadar yetenek belirlemede katılımcı sayısınında önemi büyüktür. İlköğretim okullarında (Özel okullar hariç) beden eğitimi dersleri kaldırılarak sınıf öğretmenleri denetiminde sosyal ve fiziksel aktivite olarak ne olduğu belli olmayan bir uygulamaya dönüştürüldü. İşte bu çocukların arasından geleceğin masatenisçilerini çıkartabilmeniz için ya kurs açacaksınız ya da kulüp dernek adına ne derseniz deyiniz masatenisi oynanacak mekanın olduğu yerlerde seçilmiş sayıda veya istekli ailelerin katılımı ile eğtim vereceksiniz. Bu aşama oldukça önem taşımaktadır.Bu çocukları nasıl ve ne zaman ölçüsünde kim belirleyecektir.Belediyelerin açtığı Futbol ve Voleybol kurslarında çocuklarını alarak giden ailelerin dışında yapılacak sporun kaynağında kimler belirliyeci olacaktır. Yetenek belirlenmesinde ilk rol beden eğitimi dersini veren şimdilerde adı BESYO olan okullarımız mezunlarına düşmektedir.Olmadığı yerlerde branşında antrenörlük eğitimi almış öğreticilerden de faydalanmak mümkündü.Ancak TARAYICI ANTRENÖR görevini yerine getirecek yetenekleri belirleyecek eğitimleri için okul dışı kurumlar ile koordineli şekilde çalışarak altyapı çalışmalarına destek verecek kolumuz kesildi. Kaynak ile eğitimin arasındaki ilişki kestiğiniz zaman sporun yapılabilirliği sporumuzun yaşa bağlı olmayan özelliğinden kaynaklanan aile fertlerinin hobi olarak yapılsın düşüncesi ile yürütülmeye çalışılacaktır. Hedefinde küçükler,minikler,yıldızlar,gençler,büyükler,veteranlar olan ayrıca engelli çocuklarımızında katıldığı MEB,KULÜP,KURULUŞ,VETERANLAR liglerinde başarılı olmanın ve bu başarıyı uluslararası düzeyde sürdürebilmenin kaynağında bu sorun var iken başarılı olmanın hayallerini kurmak bence çok iyimserlik olur.Milli takım veya alt süper lig takımlarındaki oyuncu devşirme olarak katılımı ile elde edilen başarıları küçümsemek adına söylemiyorum ama devamlılığı olmayan başarıyı tabandan değil tavanda çözümler üreterek sürdüren anlayışı da kabul etmiyorum.1 puan
-
Sadece masa tenisi ile sınırlı değil bana göre ülkemizdeki federasyonların durumu. Örnek 1: Semih Saygıner gibi bir ismi Bilardo federasyonu 7 sene men etti. Örnek 2: Dünyada her sene dünya kupaları düzenlenen, engelli dostlarımızın katılım gösterip, yarışabildiği nadir sporlardan olan langırtın ülkemizde yasak biliyor musunuz? Hem de sebebi bile belli olmayan 1968' senesinden beri yasak olduğunu (1072 no'lu yasa gereği). Ve bu yüzden bir federasyonumuz bile yok, olamıyor. Yani diyeceğim o ki, kültür olarak spora gereken önemi veren bir ülke değiliz, bana göre bu en az 3-4 nesil daha böyle gider, sonrası daha mı iyi olur daha mı kötü orası da muallak.1 puan
Liderler panosu zaman dilimi: Istanbul/GMT+03:00
-
Çevrimiçi Kullanıcılar 1 Üye, 0 Gizli, 33 Misafir (Tam liste)
-
Konular