teach&learn

Üyeler
  • İçerik sayısı

    190
  • Kayıt Tarihi

  • Son ziyaret

  • Kazandığı gün sayısı

    11

Topluluk Puanı

59 Çok İyi

teach&learn Hakkında

  • Derece
    Üye
  • Doğum Günü 29-10-1955

Profil Bilgisi

  • Cinsiyet:
    Bay
  • Şehir / Semt:
    İzmir /Güzelbahçe
  • İlgi alanları
    Kitap,sinema,müzik,balıkçılık
    TAHTA TRM PARS 3 ANDRO RASANTER 42

Yakınlardaki profil ziyaretçileri

982 profil görüntüleme
  1. Sömestr döneminde masa tenisi eğitimi olanağı22-25 Ocak ve 29 Ocak -2 Şubat tarihleri arasında gündüz 10:00 -17:00 saatleri arasında Güzelbahçe Smart Academy de Masa tenisi dersi verilecektir.Başvuru için : 0555 834 63 33 Aydın UnganSmart Academy : 02322340550
  2. Donic Schildkröt: Carbotec 3000

    Bilgi için teşekkür ederim.Bugün tahtayı ben farklı lastikler (XIOM VEGA) takarak denedim.Çok beğendim.Karar bu ise yazık olmuş.
  3. Lastiklerin Ağırlıkları

    Merhaba Andro Rasanter R 42 lastikleri deniyorum.Lastiğin kesilmeden önceki ağırlığı 69 gr.TRM tahtaya göre kesilince 19 gr eksildi.Yani lastiğin tahta üzerindeki ağırlığı 50 gr.Raketimin toplam ağırlığı 180 gram oldu.Yararlı olması dileği ile paylaşıyorum.
  4. Merhaba Değerli arkadaşlar Donic Schildkröt: Carbotec 3000 raketin ITTF onayı var mı ?.Bazı öğrencilerimin ellerinde var.Raketin tahta kısmının üstü karbon kaplı.Bildiğimiz % 75 ahşap olma şartını yerine getiriyor.Ancak ITTF in en son listesinde yasak mı değil mi araştırdım ama bilgi edinemedim.Lastik olarak Liga yasak değil..Benim öğrenmek istediğim tahtanın durumu.Bilgisi ve ITTF nin listesi hakkında yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
  5. Yeni Yıl Mesajı

    2017 yılı acılarımızla, sevinçlerimizle geride kalıyor. Umarım 2018 size daha fazla umut, daha fazla sevinç ve daha fazla mutluluk getirir.Yeni yılın tüm insanlığa ve ülkemize barış, mutluluk getirmesi dileğiyle tüm dostların yeni yılı kutlu olsun
  6. Merhaba Masatenisi sporunda eğitime kişisel bakışımı özetleyen yazımı sizlerle paylaşmak istedim.Yazımın ikinci bölümü KULÜPLER ve KURULUŞLAR ilave edildi GENEL BAKIŞ Böyle bir başlığı açmak kolay değildir.Ülkemizde genel eğitim politikasından ayrı düşünülmeyecek olan bu konuyu irdelemek,önerilerde bulunmak için akademik bilgi birikimi elbette gereklidir.Benim yapmaya çalıştığım bu çalışmanın yani masatenisinde eğitenlerin eğitminin bir an önce başlatılması oldukça önemlidir. TMTF nin yapılanması ve çalışma anlayışı ile düşüncelerimi sizlerle paylaşmıştım.Şimdi ise eğitenlerin eğitiminin gerek TMTF bünyesinde gerek ise dışında nasıl bir program dahilinde hayata geçirilmesi konusunu tartşmaya açmak istiyorum. Masa tenisi sporunun en önemli farklılığı bireysel spor dalı olmasıdır.Bu özellik sporcunun fiziksel ve psikolojik yapısının eğitimde birebir takip edilmesi gereken bir özellik ortaya çıkmaktadır. Fiziksel ve psikolojik niteliklerin sporcu üzerinde içsel etkileri olduğu gibi aynı zamanda yapılan sporun arenası,ortam algısı faktörlerinin etkisi kadar da dışsal etkenlerin baskısı birlikte ele alınmalıdr. EĞİTİLENLERİN ETKİLENMESİ Eğitilenleri belirlemek aslında o kadar zor değil.O kadar karmaşık bir süreci içeriyorki.Yine de bir yerden başlamak gerekiyor. Örneğin aileden.Aile fertlerinin bir veya birkaçının bu sporu hangi düzeyde yapıyor olduğuna bakmaksızın başlangıç olarak etkinlemesi, Yaşadığı semtteki spor ,otel,kahve,kamu kurumu veya özel sektör salonlarında karşılaşması Okulunda ki spor salonu,kantin veya koridor,bodrum alanındaki masa da görmesi, Beğendiği kulüpteki profesyonel veya amatör branşın başarısı bu çoğaltılabilir. EĞİTENLERİN SEÇİMİ Bu sporu yapanları eğitmek için ortaya çıkanların beklentilerini de irdelemek gerekiyor.Çünkü hedefler ile beklentiler arasındaki ilişkinin odağında nasıl bir eğitim verileceği belirlenecektir.Bu değerlendirmeyi yapmamın amacı hangi kategoride olursa olsun alt yapıya ne denli önem verildiği ölçütü olacaktır. Evet eğitenler kimlerden oluşur.Bunu yakından başlayarak uzaklaşan çember şeklinde değerlendirebiliriz.Eğitilene en yakın kişi aile fertleri olacaktır.İlk temas burada başlıyor.Sonrasında okul,kulüp,kuruluş ve özel dersler gelmekte.. Günümüzde masatenisi sporunun pingpong anlayışından gelen oryantal altyapı anlayışınında etkilenmesini göz ardı etmemeliyiz.Bunu açıklamamın nedeni aile bireylerinin vakit geçirmek adına bulundukları ortamda gerçekleştirdikleri en kolay spor aktivitesi olmasıdır.Kısaca aile fertleri arasında ebeveyn veya akrabalardan birilerinin bu sporla ilgilenmesi çocuğun ilk tanışma başlangıcını da sağlamış olacaktır. Ülkemizde ki sporun temel sorunlarından birisi de bu siyasi iktidar döneminde eğitim sistemimize yapılan yanlış müdahalelerdir.Spora başlama yaşı olarak ortalama olarak kabul edilen altı ve yedi yaşları aynı zamanda ilköğretiminde başlangıç yaşıdır.Ancak ilköğretimde beden eğitimi dersleri kaldırılmıştır.Sınıf öğretmenlerinin ise beden eğitimi ile ilgisi bulunmadığı için fiziksel etkinlik derlerinde çocuklar beton zemin üzerine çizilen oyunlar oynayarak vakit geçirilmektedir. Bu durumda altyapı çalışmalarımızda taban kabul edilen ilköğretim seviyesinde çalışma yapılması olanaksızdır.Bir konuyu da açıklamak gerekir.Halk eğitim tarafından açılan Okullar Hayat Bulsun projelerinde çalışan usta öğreticilerin (spor antrenörlerinin) iyi niyetli katkılarını unutmamalıyız.Neden iyi niyetli sorusuna (ders saat ücreti 11 TL sı ve aynı gün içinde en fazla üç saat verilmesi,en az 12 öğrencinin katılması,katılan öğrencilerin bir sonraki çalışmaya girememesi,yol ücreti vb.vb) MEB ve ona bağlı Halk Eğitim Müdürlüklerinin spor ile el sanatlarını aynı anlayış ile değerlendirmesidir.Bütün olumsuzluklara rağmen yine de bu çalıştırıcılarından bana göre beklenmesi gereken görev TARAYICI ANTRENÖR gibi değerlendirme yaparak doğuştan ve geliştirilebilir yetenekli öğrencileri saptamalarıdır. İşte ilk eğitenlerin eğitimi burada başlamaktadır.MEB'e bağlı okullar kadar özel okullarda da durum pek farklı değildir.Özel okullarda ise beden eğitimi öğretmenleri tribün sporlarını branş olarak seçmeleri nedeni ile masatenisi kulüpleri daha düşük profilli faaliyet göstermek durumundadır. Kısaca değerlendirecek olursak okullarımız bünyesinde masatenisi sporu için çalışmalarda bulunan usta öğretici (antrenör) ve beden eğitimi öğretmenlerinin donanımı konusunda ilk eğitim çalışmasının bu seviyeden başlaması gerekir.Onlardan beklentilerin neler olması ve bu beklentileri karşılayacak yeterliliğe sahip olmaları adına neler yapılabilir.? Okullarda çalışma başlayınca ilk olarak nasıl bir ortamda hangi ekipmanlar ile bu sporun eğitimine başlanacaktır.Burada önemli olan okullarımızda bu sporun gerektirdiği ekipman konusunda deneyim sahibi olmak.Ne ile karşılaşalıcağı aşagı yukarı belli zaten.Üzeri çizilmiş masa,filesi yırtık,ayak dengeleri bozuk,üstündeki lastikleri kalkmış sarı süngerli tahta raketler.Top deseniz zaten 3-5 adet.Onlar da okullara malzeme satmaya çalışan açıkgöz spor malzeme mağazalarının ellerinde kalan renk ve çap olarak (40+ ve beyaz olmayan) onaysız top ve raketlerden oluşmakta. MEB Halk Eğitim üzerinden isterseniz Özel okullara anlaşmalı antrenör olarak gidiniz mekan ve ekipman olaark karşılaşılaşacağınız tablo üç aşağı beş yukarı budur. Eğitenleri eğitmeden önce onların karşılaşacağı gerçekleri ne kadar bilirsek o kadar faydalı olabiliriz. Öncelikle bu çalıştırıcıların sabırlı,çocukları seven,öğretmek ve bu sporu sevdirmeyi amaç edinen kişiliğe sahip olması doğru oalacaktır.Başlangıç eğitiminde önemli olan eğlenceli ve katılımcı oyun anlayışı benimsenmelidir.Farklı karakter ve cinsiyet faktörleri ile birlikte değerlendirildiğinde ve buna bir de öğrenme yetisindeki farklılıklarda eklendiğinde çalıştırıcının o denli kendisini geliştirmesi uygun olacaktır. Çocukların aileleri ile de süreklilik taşıyan ilişkilerde önerilerin yaratacağı birlikte hareket etme anlayışıda daha başarılı sonuçların alınmasını sağlayacaktır.İşte bu aşamada çalıştırıcıdan beklenen en önemli özellik TARAYICI ANTRENÖR misyonunu gerçekleştirmesidir. Yeteneklerin yönlendirilmesi konusuna gelince ortaya KULÜPLER veya KURULUŞLAR çıkmaktadır. Yarışmacı sporcuya dönüştürebilmek tarayıcı antreönürden beklenen bir görev olmamalıdır zaten çalışma koşullarıda uyugun olmayacaktır. KULÜPLER ve KURULUŞLAR da eğitenlerin eğitimiKulüpler içinde masatenisi branşının (Bugün dahi çoğu kulübün içinde bu branş yoktur) oluşturulmasından önce kulübün tesis ve ekipman olanaklarını değerlendirmek gerekir.Branşı açmak işin daha kolay kısmı Önemli olan kulüp altyapı ve lisanslı sporcularının çalışma olanaklarının nasıl sağlanacağıdır.Bugün çoğu kulübün kendisine ait masatenisi salonu bulunmamaktadır.Doğal olarak çevrelerindeki okul kapalı spor salonları,belediye veya GSİM çok amaçlı spor salonları ile İl Temsilciliklerine ayrılan salonları kullanılmaktadır.Bunun dışında çeşitli dernek lokalleri kiralama veya sahip olma şeklinde alternatiflerde bulunmaktadır.Kulüp dışındaki salonların sorunu zaman kısıtlamasıdır.Öğrenciler ve çalışanlar kadar,çalıştıranlarda ortak zaman diliminin çalışma salonu ile de uyumlu olması gerekmektedir.Tesis ve katılımcıların tesis ve zaman ile ilgili bu sorunu çözümleme alternatifleri kulüplerin maddi olanakları ile de orantılıdır.Kulübün kiralama,eğiticinin maaşı,ulaşım yarışmalara katılma ücretleri de giderleri oluşturmaktadır.Peki ya gelirler ? Bu aslında farklı konu.Ancak dolaylı da olsa bu başlıklarıda etkilemektedir.EĞİTENLER ( ANTRENÖRLER)Eğitenlerin kaynakları nerelerdir ?Öncelikle bunu kısaca açıklamak gerekiyor.TMSF nin açmış olduğu antrenörlük kurslarını bitiren çalıştırıcılar ilk kaynak olarak ortaya çıkmakta.ikincisi ise BESYO okullarından mezun ve branşları masatenisi olan beden eğitimi öğretmen adayları.Üçüncü kaynak ise yurtdışından gelecek antrenörler.TMSF nin açmış olduğu kurslar 1.2.3.4.5. kademe diye kategori edilmiş bulunmaktadır.3.kademe ve yukarısı kursları ben duymadım.Bu kursların açıldığı yerlerin seçimi, zamanlaması ve katılımcı sağlanması konusunda sıkıntılar yaşanmakta ve ne denli verimli olduğu da tartışılmaktadır.Besyo mezunlarının masatenisini ilk branşları olarak seçmeleri ancak bu sporun içinden gelerek yüksek öğrenim tercihini yapanlar arasında olmaktadır.Bana göre bu mezunlardan en faydalı şekilde verim alabilmek için öncelikle bunun bir meslek olduğu düşüncesinin pekiştirilmesi ile mümkündür.İş kaygısı ekonomik,sosyal,sağlık güvencelerini sağlayacak bir iş olanağı olarak antrenörlük yapabilmek ancak maddi olarak branş bütçesi yüksek olan kulüplerde söz konusu olabilir.Kulüplerde görev alacak antrenörlerin maddi beklentilerini çözmeden onlardan verim almayı beklemek (gönüllülük ) dışında aşırı iyimserlik olur.Bu nedenle kulübün branş için ayırdığı yıllık bütçesi içinde antrenörlük ücreti,ekipman,yıllık kiralama,turnuva katılım,kamp,ulaşım,konaklama,yemek gibi başlıklar bir arada düşünüldüğünde şu sorun nasıl çözülecektir ?""ANTRENÖRÜN de eğitimi için gerek yurtiçi gerekse yurtdışı kurslara katılmasının sağlanması ve proglanması ""İkinci aşama BESYO mezunu olamayan bu sporu lisans düzeyinde yaparak TMSF tarafından açılan kursları tamamlayan antrenörlerin pozisyonudur.Bu konuda kulübün hedefleri ile antrenör adayının beklentilerinin ne denli örtüştüğü de sorgulanmalıdır.Aynı zamanda oyuncu antrenör olabilen bu tür çalıştırıcıların kulüp alt yapısınada yönlendirilmesi zorunludur.Çünkü altyapı eğitiminde maddi beklentilerinden daha çok (genellikle iş sorununu çözmüş,öğretmen,emekli vb) zaman ve gönüllük daha ön plana çıkmaktadır.Bu durumda maddi beklentiler lisans dışı alt yapı öğrencilerinden elde edilecek aidatlar ile karşılanabilir.Bu özelliği taşıyan antrenörlerin her yıl hangi kurum veya organizasyona bakılmaksızın teknik ve taktik bilgi eğitimi almaları sağlanmalıdır.Kulüplerde başarıyı sağlamak için en az iki antrenör ile çalışılmalıdır.İlk antrenör ALTYAPI çalışmaları ile çevrelerinde mevcut tarayıcı antrenörle ilişkiyi sürekli kılan bir anlayışla çalışmalarını sürdürmelidir.İkinci antrenör ise altyapıdan gelen veya transfer edilen LİSANS (YARIŞMACI) düzeyindeki sporcuların eğitim ile uğraşmalıdır. Bu konuyu şimdilik bitirmek adına Bireysel sporlarda başarı yabancı oyuncu getirerek sağlanamaz.Kısa,orta ve uzun vade planları yapılır.Çin ve japonya örnek alınacak ise o ülkelere dört farklı işlevi olan teknik ekip gönderilir.Bunlar:1-Antrenörler (Eğitenlerin eğitimi)2-Ekipman ve tesis teknik ekibi,3-Yönetme biçimi,organizasyon takibi, 4-Hukuksal ve idari kurallar.. Bu sağlanır ise eğitim için suyu taşımaya gerek kalmaz değirmen yapmak gerekir.
  7. TMTF ye duyuru

    Merhaba Dr.Neubauer tahta yı Andro Rasanter 42 almak için satmayı planlamıştım.Sn.Nihat (masatenisi.com) ellerinde lastik olmadığını ancak önümüzdeki hafta geleceğini söyledi.Kullandığınız logonuzuda göz önüne alarak tahtayı sizin için beklemeye alacağım Hoşçakalın
  8. TMTF ye duyuru

    Merhaba Bugün TMTF den yetkili bir kişi ile telefon görüşmesi yaptım.İzmir de antrenörlük kursu olmdığını zaten yayınlanan listede de İZMİR ilinin olmadığını söyledi.Doğru liste de İzmir yok.İkinci sorum da Kurs öncesi ve sırasında en az üç seminere katılmanın gerçekleşmesinin mümkün olup olmadığı şeklimde idi.Kurs esnasında da seminerlere katılınabileceği söylendi.2.Kademe antrenörlük kurs ücretinin de 500 TL sı olduğunu da öğrenmiş oldum.Kurs listesi TMTF sayfasında mevcut.
  9. TMTF ye duyuru

    Merhaba Çok teşekkür ederim.Kurs öncesinde İzmir de seminer düzenlenir ise o zaman 2.Kademe antrenör kursuna katılım artacaktır.Yarın bu telefonu arayacağım.İlginiz için teşekkür ederim
  10. TMTF ye duyuru

    İzmir de yapılması düşünlen 2.Kademe antrenörlük seminerine katılma konusunda öneride bulunmak için TMTF sitesine girmeye çalıştım ancak site of durumda.Önerim şu:Bu kademe için en az üç seminere katılma isteniyor.Ancak TMTF bu seminerleri farklı şehirlerde ve gün uzunluğunda yapmakta.Seminer ücreti,ulaşım,konaklama ve yemek masrafları ile birlikte düşünüldüğünde olanaksız hale geliyor.Şimdi eğer izmir de bu kurs açılacak ise kurs tarihinden en az bir ay önce Dokuz Eylül,Ege Üniversitelerinde istenilen seminerler paket olarak planlanabilir.Böylelikle seminer sonrasında çevre illerden de gelecek kursiyerler ile katılımcı sayısı yeterli sayıya ulaşabilir.Rica etsem bu önerimi TMTF yetkililerine ulaştırabilir misiniz.? Ya da ulaşabileceğim cep tel veya e-mail adresi verebilir misiniz. Teşekkürler
  11. İzmir Balçova - Üçkuyular da yer arama

    Merhaba Maalesef geriye dönüş olmadı.Vazgeçmeye niyetim yok.Konak tan Urla ya mutlaka bir salon yaratmak için çabalamaya devam
  12. ÜSO

    Çok haklısınız.Aslında okullardaki etüd,kurs ve sınav hazırlama adı altında yapılmakta olan faaliyetlerden dolayı öğrenimin normal ders saatleri dışında da devam ettirilmesi spor ve sporcunun önünde büyük engel.Umarım bu eğitim sistemi değişir.
  13. ÜSO

    Merhaba Masatenisi sporuna katkıda bulunan kulüpler,şirketler,belediyeler,M.E.B Halk eğitim merkezlerinı biliyoruz.Bunların arasında sadece belediyelerin (bulunduğum bölgedeki belediyenin kurallarını ) ücretsiz eğitim kısaca gönüllülük esasına göre desteğini almak için proje oluşturdum. Bu projenin belediyelerde kabul edilmesi halinde yapmakta olduğumuz spora önemli katkıda bulunacağını düşünüyorum. Belediye Spor Okulları Projesi Nedir? Projesi'nin Kısa Vadede Amacı Çocukları, gençleri ve ailelerini spor yolu ile eğitmek Bedensel ve ruhsal yönden sağlıklı nesiller yetişmesine katkıda bulunmak Bedensel ve ruhsal yönden sağlıklı nesiller yetişmesine katkıda bulunmak Çocukları ve gençleri kötü alışkanlıklardan korumak. Çocukların ve gençlere spor yapma olanağı sağlayarak sporu ülke geneline yaymak Çocukların ve gençlerin spora aktif katılımlarını sağlayarak sporun faydalarını tabana yaymak Çocuk ve gençlere rekabet içinde paylaşmayı öğretmek, Olimpizm ruhunu kazandırmak Ücretsiz Spor Okulları Projesi; Türkiye sınırları içinde yaşayan dar gelirli ailelerin çocuk ve gençlerini kapsar. Spor yapma olanağı bulamayan bütün çocuk ve gençler bu projeden yararlanabilir. Din, dil, ırk, boy, kilo ayrımı yapılmaz. Çocuk ve ailesinden hiçbir nedenle bağış veya ödenti talep edilmez. Bir nedenle okula devam edemeyen çocuklar da bu projeden faydalanır. Bu sayının % 60-70'inin dar gelirli ailelerin çocukları olduğu görülmektedir. Bu ailelerin büyük çoğunluğu1-2 odalı evlerde yaşamaktadır. Bu sayının %80'inin ilköğretime devam edebildiği belirlenmiştir. Okullarımızda uygulanan eğitim süreleri analiz edildiğinde, bir yıl içinde ortalama 200 ( 150 ortalama) gün tatil olduğu görülmektedir. Hiç okullara gitmeyenler de düşünüldüğünde, bu çocukların boş vakitlerinde gidebilecekleri tek yerin sokaklar olacağı kaçınılmazdır. İyi eğitim alamamış ve ailesi tarafında denetlenmeyen çocukları sokaklarda tehlikelerin beklediği bilenen bir gerçektir. Ancak, gelişmiş toplumlarda olduğu gibi disiplinli bir ortamda, bilimsel bir spor organizasyonu çerçevesinde bir araya toplanabilir, eğitilebilir, takım ruhu içerisinde beraberce yaşayabilir, çalışabilir, paylaşabilir, kazanmak ve kaybetmek öğretilebilir ise tüm bu çocuklar faydalı bireyler olarak yetişeceklerdir. ÜSO Projesi'nin gerekçesi, bu tehlikeye karşı çocukları, gençleri ve aileleri bilinçlendirmektir.
  14. Sn.Bellek

    Konuya ben de dahilim.Ancak isteğiniz üzerine girmeyeceğim.Zaten o şahısa yanıt vermeye de gerek yok.

    Ancak bazı şeylerin anlaşılması adına açıklama yapmak istedim.

    1-Ben kimseye küfür etmedim.Kaldı ki bu ortamda yazılan herşey kalıcıdır.Adam da avukat olduğuna göre elinde koz olurdu.

    2-Evet siteden atıldım.Ancak atılma konusunda daha ziyade siyasi yazma ve TMTF hakkındaki eleştirilerimin olduğu bilinen bir gerçektir.

    3-Bu şahısın ifadeleri,kişiliklere saldırıları,alaycı yaklaşımları ve aşağılayıcı tavrı sitedeki tüm üyeler tarafından bilinmektedir.

    4-Kendisi antrenör müdür bilemem.Ancak toplama ve katalog bilgileri ile ahkam kesmek işin kolay yanıdır.Öneri veya değerlendirme yaptığı ekipmanları denemeye kalksa ömrü yetmez.Bir lastiğin aynı tahta üzerinde oyuncu stil ve teknikleri ile birlikte düşünülür ise uyumluluğu ve katkısı ancak antremanlarda ortaya çıkar.Ayrıca bilgi paylaşınca çoğalır.Bu şahıs ""artık yazmayacağım,yok artık bilgi,milgi ""diyerek kendini öğretmen sizleri de öğrencisi yerine koymakta.

    5-Ülkemizde ekipman konusu dışarıya bağımlı bir olgudur.Ben yapıştırıcı konusunda araştırma yaptım.100 g-r için ödenen ücretler ortada.Sonunda yoğun ve uzun süren denemeler neticesinde ayakkabıcılık sektöründe kullanılan latex bazlı yapıştıcının bizim için uygun olduğunu gördüm.Ancak çözelticisi olan amonyak sürüm sırasında uçmasına rağmen sünger üzerinde zamanla yıpratıcı (minimal ölçüde dahi olsa) deformasyonlara neden olacağını düşünerek kimya yüksek müh.bir abimizden yardım istedim.Önerilerine göre hazırladığım yapıştırıcıyı 200 ml lik olarak Anjara dan Sn.Murat IŞIK,Malatya da Sn.Orhan ALTAy ve diğer taleplere göre kullanımları için gönderdim.Bugüne kadar da olumsuz bir eleştiri almadım.Sanıyorum şimdilerde herkes onu kullanıyor.Dışa bağımlılıktan kurtarmak ulusal bir duruştur.Lastiğin ve tahtanın üzerinde oluşan ekstra katman ses ve hız açısından katkı sağlıyor.İsteye dener 

    6-Ben İzmir de 7 -25 yaş grubuna antrenörlük yapıyorum.Yetiştidiğim sporcular da bilinmektedir.Yolum da doğrudur.

    Size bu şahısı daha fazla önemsememenizi söylemekten başka elimden birşey gelmez.Site için adam doldurma kalabalıklık oluşturma gibi değerlendirmelerine bakarsanız ELİTLER KULÜBÜ oluşturmayı planlıyor.Maddi durumuda iyi sanırım.O kadar malzeme satın aldığına göre (katalog bilgisi olduğu kesin) 

    İyi günler

  15. Merhaba

    Açmış olduğun konuda beklediğin yanıtları almanı gönülden isterdim.Her iki tahtayı da deneyen ve kullanan birisi olarak öneride bulundum.Zaten tek başına tahta oyun tarzını belirlemez sanırım.Lastikler ile birlikte gerçek bir değerlendirme yapılabilir.

    Ben söz konusu şahsın en son yazdıklarından şunu anlıyorum.Teorik olarak derleme konusunda çok iyi olabilir.Ancak bu sporun en önemli özelliği uygulamadır.Yani sporcu tahta ve lastik ile antrenör gözetiminde çalışma.Ötesi sadece üretici katalog bilgisidir.Bunu da herkes okur zaten.Kişiye özel kasalarda saklanmıyor.

     

    Herşey gönlünüzce olsun

    1. mhcvx90av

      mhcvx90av

      Ben her ikiniz adına da çok üzgünüm, açtığım konudan dolayı bir tartışma ortamının alevlenmesine! Ne yapacağımı bilemedim. Keşke hiçbiriniz incinmeseydiniz, tahtanın da lastiğin de bir önemi yok benim için. Bu arada, dediğiniz gibi tek başına tahtanın lastiksiz bir anlamı olmadığı gibi aynı lastiklerle bile raketler her kişi de benzer tadı vermeyebiliyor. Oyuncu ve ekipmanı karakteristik özellikleri ile birlikte değerlendirmek gerek sanırım. İlginiz için teşekkür ederim.